کمپ ترک اعتیاد شرق تهران

۹ بازديد
درمان اعتیاد به مواد مخدر


اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری موذی و مزمن است که منجر به تخریب بدن می شود، سیستم عصبی مرکزی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد و بر سلامت جسمی و روانی و ارتباطات اجتماعی تأثیر منفی می گذارد. به جرات می توان گفت که "معتاد به مواد مخدر زندگی می کند تا مصرف کند، اما باید مصرف کند تا زندگی کند".

در کمپ ترک اعتیاد، اعتیاد به مواد مخدر را درمان می کنیم، سم زدایی انجام می دهیم و به یافتن انگیزه برای مبارزه با اعتیاد کمک می کنیم. در زیر به طور دقیق نحوه درمان اعتیاد به مواد مخدر را توضیح می دهیم.

درمان اعتیاد به مواد مخدر را از کجا شروع کنیم؟
اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری است. مهمترین چیز این است که فرد معتاد به این واقعیت پی ببرد و از متخصص کمک بگیرد. شایان ذکر است که اولین تشخیص ممکن نتایج درمانی بهتری را به همراه دارد و به شما امکان می دهد سریعتر به زندگی عادی و رضایت بخش بازگردید.

دارودرمانی باید زمانی شروع شود که بیمار احساس گرسنگی کرد (نیاز شدید و غیرقابل حل به مصرف دارو)، شروع به از دست دادن کنترل بر مقدار داروهای مصرفی، افزایش دوز آنها و شروع به تجربه علائم ناخوشایند سندرم ترک در هنگام مصرف ماده اعتیاد آور کرد. پس گرفته شده است.

روش های درمان اعتیاد به مواد مخدر
روش درمان اعتیاد به مواد مخدر باید با توجه به شدت مشکل و وضعیت فردی بیمار انتخاب شود. درمان در حال حاضر استفاده می شود:

کوتاه مدت
ثابت میان مدت
ثابت طولانی مدت
درمان کوتاه مدت اغلب در بخش‌های درمان دارویی بستری انجام می‌شود و شامل ترکیبی از مراقبت‌های پزشکی، داروشناسی و مشاوره‌های روان‌شناختی است. این شکل از درمان در کلینیک ها و بیمارستان های روانپزشکی نیز استفاده می شود. درمان 6-8 هفته طول می کشد و اغلب مقدمه ای برای درمان سرپایی است.

درمان میان مدت بستری شامل برنامه های درمانی مورد استفاده، از جمله، در توسط مراکز درمان مواد مخدر چنین درمانی معمولاً حدود 6-8 ماه طول می کشد.

درمان بستری طولانی مدت ممکن است از یک تا دو سال طول بکشد و فرض آن تنها درمان نیست، بلکه توسعه مهارت های اجتماعی است (افراد معتاد در این زمان در مرکز کار می کنند).

مدل مینه سوتا در درمان اعتیاد به مواد مخدر (درمان هدفمند پرهیز)
بسیاری از مراکز درمانی از مدل مینه سوتا استفاده می کنند. برای درمان اعتیاد (از جمله اعتیاد به مواد مخدر) ساخته شده است. فرض آن این است که اعتیاد به مواد روانگردان را به عنوان یک بیماری درمان کند و به شأن شخصی فرد معتاد احترام بگذارد. هدف بلندمدت دارودرمانی پرهیز مادام العمر از مواد مخدر است.

درمان جایگزین
گاهی اوقات از درمان جایگزین در درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شود. این بسیار بحث برانگیز است زیرا فرض اصلی آن جایگزینی داروهای داخل وریدی با داروهای دارویی با اثرات مشابه است. مصرف داروهایی که به درستی انتخاب شده اند به شما این امکان را می دهد که میل به ترک را از بین ببرید. با گذشت زمان، دوزهای این ماده کاهش می یابد. این شکل از درمان دائماً با روان درمانی همراه است.

درمان شناختی رفتاری
درمان شناختی رفتاری از مکانیسم های تکرار و یادگیری برای حذف استفاده از مواد روانگردان استفاده می کند. فرد بیمار موقعیت هایی را که در آن بیشتر از مواد مخدر استفاده می کند یاد می گیرد و یاد می گیرد که با وسوسه مبارزه کند. این شکل از درمان اغلب با درمان دارویی ترکیب می شود.

دارودرمانی و درمان ترک اعتیاد چگونه است؟
اولین قدم در درمان اعتیاد به مواد مخدر، تشخیص مشکل است. فعالیت دیگری که به شما امکان می دهد بر سندرم ترک غلبه کنید، سم زدایی است. این شامل سم زدایی بدن از سموم ناشی از مواد مسموم کننده، پر کردن سطح الکترولیت ها، منیزیم، پتاسیم و سایر مواد مغذی (مواد معدنی، ویتامین ها) است. سم زدایی را می توان در بیمارستان یا سرپایی انجام داد. سم زدایی بدن گاهی اوقات در صورت مسمومیت حاد با سم ناشی از داروی جذب شده توسط بدن ضروری است (سپس سم زدایی در مراکز سموم قوی و در بخش های بیمارستان انجام می شود).

سم زدایی اغلب اولین قدم در مبارزه با اعتیاد است. افراد معتاد در جلسات با یک درمانگر و در گروه درمانی شرکت می کنند، جایی که مکانیسم های اعتیاد و نحوه برخورد با موقعیت هایی که تمایل به مصرف مواد وجود دارد را یاد می گیرند. این کلاس ها همچنین شامل یادگیری رفتار قاطعانه در مواقعی که پرهیز از خودداری تهدید می شود و روش های مقابله با احساسات است.

کمپ ترک اعتیاد شرق تهران از این مدل استفاده می کنند:
توانبخشی اجتماعی-اجتماعی (درمان ثابت در مرکز، یادگیری نحوه عملکرد در یک گروه، از جمله یادگیری و کار با یکدیگر)
پزشکی (ترکیبی از روان درمانی، مشاوره روانشناسی و درمان با متادون)
معنوی (برنامه 12 مرحله ای با هدف بازگشت به تعادل روانی، یادگیری رفتار اجتماعی باعث پرهیز از خود می شود)
انتگرال (ترکیبی از مراقبت های سرپایی، فارماکولوژی، روان درمانی و ایده یک جامعه درمانی)
اهداف دارودرمانی
هدف دارودرمانی بهبود کیفیت زندگی (سلامت جسمی و روانی)، قطع مصرف داروها و پیگیری پرهیز کامل است. درمان به شما این امکان را می دهد که مسئولیت رفتار خود را بپذیرید، با موقعیت های روزمره و لحظات استرس زا بدون متوسل شدن به مواد روانگردان مقابله کنید.

معتادان یاد می گیرند مکانیسم های همراه با تمایل به مصرف مواد را بشناسند، قاطعیت نشان دهند، و یاد بگیرند که ارتباطات اجتماعی رایگان را بیاموزند و با بستگان خود روابط سالم برقرار کنند. همه این اقدامات پیشرفت بیماری را متوقف می کند.

دارودرمانی - چرا رایگان باشیم؟
مراکز Be Free در Ślesin، Koło و Konin شعبه دارند. ما از سال 88 با اعتیاد درمانی سروکار داریم. از آن زمان تاکنون، ما توانسته ایم به صدها معتاد به مواد مخدر کمک کنیم. ما برای بزرگسالان و نوجوانان درمان ارائه می دهیم. ما اقامت ثابت را با امکان درمان سرپایی ترکیب می کنیم. برای افرادی که با موفقیت تحت درمان قرار گرفته‌اند، اما از بازگشت مجدد به اعتیاد می‌ترسند، ما اقامت‌های انگیزشی کوتاهی را با هدف حمایت از پرهیز ترتیب می‌دهیم.

قدرت ما در این است:

تیمی از درمانگران مجرب با گواهینامه متخصصان اعتیاد، که آخرین روش های درمان اعتیاد به مواد مخدر را می شناسند و تجربیات مختلفی از زندگی را پشت سر گذاشته اند.
برنامه اختصاصی با استفاده از مدل مینه سوتا، درمان رفتاری-شناختی، وجودی و عقلانی- عاطفی
ترکیبی از مدل پزشکی و معنوی
موقعیت آرام استراحتگاه در یک شهر توریستی در کنار دریاچه، احاطه شده توسط جنگل، که فرصت استراحت پس از کلاس را فراهم می کند.
اختیار تضمین شده است
ما همیشه به طور جامع به مشکل برخورد می کنیم، به همین دلیل است که به بیماران خود این موارد را ارائه می دهیم:

مراقبت پزشکی
سم زدایی
درمان فردی و گروهی
حمایت انگیزشی و روانی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.